Saturday, October 17, 2009

Dalam ingatan...

Buat pengetahuan semua, Persatuan Bahasa Arab(PBA) UPSI, merupakan sebuah persatuan yang agak baru lagi bertapak di bumi UPSI. Sejarah penubuhannya iaitu pada tahun 2007, adalah atas cadangan Tuan Haji Mohd Khairul Azman Bin Ajuhary, yang merupakan penasihat pertama pada masa tersebut. Niat baik beliau telah disambut baik dan telah diusahak an. Ukhti Nazihah Binti Idris, presiden pertama persatuan merupakan insan yang telah banyak bertungkus lumus dalam memasti kan penubuhan persatuan ini. Moga Allah memberk ati usaha -usaha yang telah beliau curahkan serta beberapa lagi insan-insan yang turut sama dalam penubuhan persatuan ini.






Pimpinan Persatuan Bahasa Arab sesi 2008/2009







Pada sesi 2008/2009, pimpinan organisasi tersebut telah bertukar wajah. Namun, masih juga terdapat organisasi yang terlibat dalam penajaan persatuan tersebut. Presiden bagi sesi 2008/2009 ialah Akhi Wan Mohd Hazim Bin Wan Mohd Shaffii. Ahli-ahli yang mendaftar bagi Persatuan Bahasa Arab adalah terdiri daripada mahasiswa-mahasiswi yang berlainan program, bukan hanya fokus kepada pelajar Major Program Bahasa Arab sahaja.


Untuk sesi 2009/2010 pula, organisasi ditukar pula dengan wajah-wajah baru. Presidennya adalah Akhi Mohd Rafaie Bin Kusnin, mahasiswa Program Bahasa Arab dengan Pendidikan. Harapan, moga Persatuan Bahasa Arab terus maju, dikenali dan dapat mencapai matlamat.

"Kun Qur'anian Watakallam A'rabiah"









Memori 2009


0 comments:

Post a Comment