Thursday, November 12, 2009

Perjalanan...



Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, kalimah yang ku titipkan di bibir setelah selesai menduduki kertas peperiksaan pengenalan fizik II pagi tadi. InsyaAllah, segala usaha dan ilmu yang dipelajari diberkati dan dianugerahi nikmat sesudahnya. Nikmat tersebut bukan sahaja sekadar lulus cemerlang walaupun sememangnya kita mengharap kejayaan tersebut sebagai pelajar. Nikmat yang terpenting agar kita dapat mensyukuri dan menghargai ilmu yang telah dipelajari. Ucapan "Syukron Jiddan" ku hadiahkan buat guru-guru, pensyarah-pensyarah dan sahabat-sahabat sekalian atas ilmu yang dicurahkan kepada insan kerdil ini. Daripada mula mengenal alif ba ta, A B C sampailah sekarang.


Terdapat satu lagi paper aku kena lalui iaitu "Sains Alam Sekitar" yang akan aku duduki pada 19 november nanti. Chaiyok2.hehe. Pada esok hari, aku dan rakan-rakan akan memulakan perjalanan ke Batu Gajah, Ipoh Perak. Bukan di Melaka ye.hehe. Di situlah tempat aku akan berpraktikum pada semester hadapan. Di mana di situlah aku akan mula belajar bergelar seorang pendidik. Bukan seorang pengajar. Doakan kami semua ye. :)

Esok, InsyaAllah kami bertolak pagi-pagi lagi dengan menyewa kereta. Kami nak tengok-tengok sekitar sekolah dan mencari rumah sewa sekali. Permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah.


p/s : Kepada sahabat-sahabat semua, teruskan perjuangan antum sekalian...

0 comments:

Post a Comment